Translate

10 Mart 2012 Cumartesi

Vejetaryenler için fast food: Çiğ Köfte...

Başlığa bakıp da bir vejetaryen nasıl olur da çiğ köfte yer demeyin! Türkiye'de uzun zamandır satılan çiğ köftelerin içine artık et konulmuyor... Yani günümüzde bir kaç yer dışında dükkanlarda satılan çiğ köfteler aslında etsiz. Şu durumda vejetaryenlerin çiğ köfte yemesi kadar normal bir şey olamaz...

Bu aralar özel sebeplerden dolayı hayvansal olan hiçbir şey tüketemediğimi söylemiştim. Normalde et ve et ürünleri yemezken birkaç haftadır süt ve süt ürünleri de tüketmiyorum... Şu durumda dışarıdan yiyecek alırken sorma ihtiyacı duyuyorum.

Cuma akşamı eve dönerken canım fazlasıyla acı bir şeyler istiyordu ve bunun ne olduğunu bulmam biraz zor oldu... Evimin yakınındaki çiğköfteciye girdim ve "Çiğköftenizde hayvansal herhangi bir malzeme kullanıyor musunuz?" diye sordum... "Hayır" yanıtını alınca cesaretim arttı ve "Peki ya yağ? Yağ olarak ne kullanıyorsunuz?" diye sordum... Dükkan sahibinden "Ayçiçek yağı" cevabını alınca nasıl mutlu olduğumu anlatamam ama benim yerimde olsaydınız verebileceğiniz tepkiyi verdim diyebilirim:)

Benim bu cevapları aldığım mekanın adı Damga Çiğ Köfte... Hisar Üstü, Kağıthane, Şişli, Kasımpaşa, Sarıyer, Gaziosmanpaşa, Bahçelievler, Yeni Bosna, Esenler, Atakent, Koca Mustafa Paşa, Bostancı vs. gibi bir çok yerde bayileri bulunuyor ve dahası www.damgacigkofte.com 'dan da ulaşabilirsiniz.

Kısacası dostlar, İstanbul'da satılan çiğ köfteler bulgurdan yapıldığı için afiyetle yiyebilirsiniz.... Ancak her zaman söylediğim gibi ne olursa olsun siz yine de almadan önce sorularınız sormayı ihmal etmeyin...

Bu arada biraz araştırınca Sağlık Bakanlığı'nın yanılmıyorsam 2002 yılında etli çiğ köfte satışını yasakladığı bilgisini buldum. Şu durumda etrafınızda eğer bir çiğ köfteci varsa ve etli çiğ köfte yaptığını iddia ediyorsa aklınızda bulunsun bunu yapmaları yasak...

Şimdiden hepinize afiyet olsun :)

2 yorum:

  1. Et bulyon koyuyorlarmis. Uzun suredir yemedigim bir gidaydi. Bugun tuketirken midem bulandi ve ikinci isirigi alamadm içindekiler kisminda et bulyon görünce şoke oldum.

    YanıtlaSil
  2. komagenenin sitesinde vejetaryen olduğuna dair belgesi var ve çiğköftem de vegan olduğunu iddia ediyor ama ne kadar doğru bilmiyorum.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bu blogun gelişimini sağlayacaktır. Yorumlarınız için şimdiden hepinize teşekkür ederim...