Translate

19 Ağustos 2011 Cuma

Soya sütünü en etkin kullanan yerlerden biri Starbucks



Uslanmaz bir kahve delisiyim... Bunu mide fıtığı ve gastrit bile engelleyemedi... Kahve dükkanları daha İstanbul'da tek tük varken ben kendimi sabahları işe giderken yürüdüğüm İstiklal Caddesi'nde sabahın köründe içtiğim kahvelerin dili olsa da konuşsa. Bu kadar popüler olmadan önce Starbucks benim ikinci evim gibi olmuştu.
Vejetaryen olmadan önce laktoz alerjim nedeniyle süt konusu benim için sıkıntılı bir hal almıştı. Daha sonra sonra Starbucks'taki soya sütünü keşfettim. 
Starbucks'ta Alpro marka soya sütü kullanılıyor
Zaten bir anlamda benim vejetaryenliğim soya sütünü keşfetmemin ardından oldu. Çünkü et ve et ürünlerine ayrıca hayvansal diğer ürünlerin yerine koyabileceğim şeyler olduğunu fark ettim ve istanbul’da bunun o kadar da zor olmadığını gördüm… Tabi bu jelatin nedir ne değildirden önceki düşüncemdi ama neyse :)
Bir hafta kadar önce Starbucks Türkiye’ye bir mail attım vejetaryenlere göre hangi ürünleri var diye öğrenmek için… Öncelikle şunu söyleyeyim tüm Starbuckslarda gördüğüm kadarıyla soya sütü bulunuyor. Bu nedenle kahvelerinizi soya sütü ile istediğinizi belirttiğinizde böyle hazırlıyorlar. Ancak alışkanlıkları olmadığı için bazen özellikle hatırlatmanız gerekebiliyor çünkü soya sütü yerine yarım yağlı inek sütü koyarken buluyorlar kendilerini… Bu nedenle kahve yapılırken yapan kişiye nazikçe bir kez daha ‘soya sütü’yle istiyorum derseniz ve yapıldıktan sonra da “Soya sütüyle yaptınız değil mi?” diye sorarsanız herhangi bir hata olmasını engellemiş olursunuz.
Gelelim attığım mesaja gelen cevaba, kahvelerinin soya sütüyle hazırlandığını ancak acaba yiyeceklerinde vejetaryenler için uygun olanlarının hangileri olduğunu sordum. Ayrıca şunu da belirtmek isterim ki bazı şubelerde veganlara uygun olarak ‘meyve salatası’ ve bazılarında da öğle ya da akşam yemeği için ‘salata’lar yer alıyor. Ancak örneğin meyve salatası Nişantaşı Starbucks’ta bulunabilirken, Cevahir’deki Starbucks’ta bunu bulmak mümkün olmuyor. 
Gelen maili aynen yayınlıyorum:


Sayın Elena Demiryürek,
Öncelikle markamıza olan ilginize teşekkür ederiz. Tüm yiyecek ürünlerimizle ilgili bilgiyi, mağaza partnerlerimizden talep edebileceğinizi belirtmek ister; danışmak istediğiniz ürünlerimizin içeriği ile ilgili detaylı bilgiye ulaşabileceğinizi belirtmek isteriz. Bununla birlikte vejetaryen misafirlerimiz için özel olarak hazırlanmış bir ürünümüzün bulunmadığını belirtmek isteriz.
İlginize teşekkür eder; sizleri tüm mağazalarımızda misafir olarak ağırlamaktan her zaman büyük mutluluk duyarız.


Kısacası zaman geçirmek için korkmadan gidebileceğiniz bir yer özellikle de kahve ile ilgili dediğim gibi soya sütü olayını belirttiğinizde hiçbir sorun yaşamıyorsunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bu blogun gelişimini sağlayacaktır. Yorumlarınız için şimdiden hepinize teşekkür ederim...