Translate

14 Mart 2012 Çarşamba

Neden deri ve kürk kullanmıyorum?


Bu bloğu hazırladığımda hayvanları en az benim kadar seven insanlara ulaşmak niyetimdi. Öyle çok ulvi amaçlarım yoktu. Sadece hayatıma giren bir kedi yüzünden hayatımı daha farkında yaşamaya başlama sürecimi insanlarla paylaşmak istedim.

Ben deri ve kürk kullanmıyorum… Et yerken de kullanmıyordum… Katılırsınız katılmazsınız orası ayrı konudur ama bana bir hayvanın etini yemekten daha üzücü geliyor deri ve kürk kullanımı… İnsanların et yemesini, ağız tadından, alışkanlıklardan, ihtiyaçtan olarak görebilirim ancak deri ve kürk kullanımı tamamen kişisel tatmin ile alakalı.

Eski zamanlarda deri ve kürk kullanımı;  insanların başka alternatifleri olmadığı, tekstilin bu derece yaygın olmadığı zamanlarda makul karşılanabilirdi. Ancak günümüzde gerek ısınma koşulları, gerek tekstil ürünlerinin çeşitliliği, teknolojinin gelişmesi gibi alternatifler insanların deri ve kürk ile olan ilişkisini de en aza indirdi.

Ancak günümüzde ihtiyaç yerini, lükse, sükse yapma ihtiyacına bıraktı. İnsanlar deri ve kürkü ihtiyaçtan ziyade kendi statülerini belli etmek için kullanıyorlar. Açıkçası bunun bir geyik kafasını salonunun tam ortasına asan avcıdan bir farkı olduğunu düşünmüyorum.

Ben kürk ve deri kullanmıyorum; çünkü canlıların benim kişisel zevkim için öldürülmelerini ve benim için işlemden geçirilip, ayağıma ayakkabı, koluma çanta olmalarını istemiyorum… Eskiden nefes aldığını, yaşadığını, yemek yediğini vs. bildiğim bir hayvanın ölümünün ardından nemalanmaya çalışmak bana bizler öldükten sonra cesetlerimizi yiyecek olan kurtçuklara benzediğimiz hissini veriyor.

Fokların kafalarına vurarak, tilkilerin bir hafta sonu eğlencesine kurban gitmelerini, timsah derisinden bir çanta için binlerce lira verip, zavallı koyunların derisinden UGG’lar giymeyi kendime açıklayamıyorum…
Açıkçası et yiyen insanlara deri, kürk kullanan insanlardan kişisel olarak daha çok saygı duyabiliyorum.
Eğer merak edenler varsa şu aralar memleketimdeki kadınların yarısında bulunan o bazı ayakkabıların ana maddesini oluşturan koyunlar ile ilgili videoyu seyredebilirsiniz.



Bu da egzotik hayvanların bizlere kıyafet olması için ne gibi eziyetlerden geçtiğini gösteren bir video…

1 yorum:

  1. En kötüsü ise o kürkler için hayvanların ne kadar acı çektiğini bilmelerine rağmen insanların(???) giymeye devam etmeleri...
    Bu arada harika bir blogun var. O kadar çok şey öğrendim ki!

    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bu blogun gelişimini sağlayacaktır. Yorumlarınız için şimdiden hepinize teşekkür ederim...