Translate

6 Mart 2012 Salı

Veee sonunda 'İstanbul'da tofu nereden bulunur'un cevabı...

Vejetaryenlik konusuna başlarken hayatın özellikle bazı şeyleri bulma konusunda bana bu kadar zorlayıcı davranacağını düşünmemiştim. 

Bu bloğu takip edenler bilirler, mütemadiyen bir tofu arama halindeyim... İstanbul'da yaşayan bir insan şehri boydan boya kat etmeden tofuya nasıl ulaşabilir? 

Ambar'da satılan tofu Nuh'un Ambarı etiketiyle
raflarda yer alıyor.
Harbiye gibi İstanbul'un can damarı sayılan her yere bir araç mesafesinde oturmama karşın nedense çevremde bırakın tofu satan dükkanı tofunun ne olduğunu bilen market sahibi bulmak ciddi bir mesai gerektirdi.
Ancak burada özellikle Migros'a teşekkür etmem gerekir; her ne kadar tofu sorununu halen çözememiş olsalar da gösterdikleri ilgiyle en azından yarama az da olsa merhem olmaya çalıştılar.

Tofu konusu ile ilgili en son kendimi twitter'a atmakta buldum. Şöyle ki vejetaryenlikle ilgili twitter hesaplarına ki bunlar yurtdışındaki kurumlardı "İstanbul'da tofu nasıl bulabilirim?" diye bir twitt attım. Ve inanılır gibi değil ama cevaplar akmaya başladı. 

Onları takip edenler tofu ve ekolojik ürün satan yerlerin isimlerini yollamaya başladı. 

Gelen twitlerden biri Ambar Ekolojik ve Doğal Ürünler'e beni yönlendirdi.

http://www.nuhunambari.com adlı internet sitesinde tofu ve soya ürün çeşitleri bulmak mümkün... Üstelik sattıkları ürünlerin içeriklerini geniş bir içerikle açıkladıkları için ayrıca takdiri hak ediyorlar.  Dahası bu sitedeki ürünlerin altında ürünleri hangi yemeklerde ya da neyin yerine kullanabileceğiniz gibi ayrıntılar veriliyor ki bence bulunmaz bir nimet...

Mesela tofunun dolmalarda kıyma yerine kullanılabileceğini biliyor muydunuz? Ben bilmiyordum sayelerinde öğrenmiş oldum... 


250 gr'lık Tofu 8.5 TL'ye satılıyor... Üstelik baharatlı ve sadesi de mevcut... Ayrıca mağazada tofu dışında 2000'e yakın ürün var. En güzel tarafı da internetten sipariş kabul ediyor olmaları ki günümüzde yoğun çalışan insanlar için bulunmaz bir nimet. Ben siparişimi internetten verdim ve henüz yerinde gidip görmedim ama en kısa zamanda gidip yerinde göreceğim hatta buradan fotoğraflarını da paylaşacağım... 


Ambar'ı yerinde gidip görmek isteyenler için bilgileri ise şöyle:



Firma Adı : Ambar Ekolojik ve Doğal Ürünler
Firma Telefon : 0212 292 92 72
Firma Telefon : 0212 252 04 62
Firma Fax : 0212 292 92 77
Firma Adresi : İstiklal Cad. Kallavi Sk. No: 12 -  Beyoğlu / İSTANBUL

Tofu satan firmaları tanıtmaya devam edeceğim... Umarım hepinizin olmasa da bazılarınızın tofu sorunu bu sayede çözülebilir...

Bu arada yeni yerler keşfettiğim takdirde buradan hepinizi bilgilendirmeyi sürdüreceğim...

19 yorum:

  1. Merhaba,
    Veganlığın hayvansal beslenmenin hakim olduğu İstanbul'da huzurla sürdürülmesi güçken, bu siteyle karşılaşmak çok motive edici. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Arkadaşlar Ambardan yeni bir ürün aldım VEGGY köfte. Super motive oldum. Lezzet çok güzel......

    YanıtlaSil
  3. Tesekkurler sevgili Elena, bırakın tofu'yu ben soya fasulyesini dahi bulmakta güçlük çekiyordum. Cabalarınız ve paylaşımınız icin..! Sevgiler...!Nermin

    YanıtlaSil
  4. Aylardır tofu arayan ve market zincirlerden cevap bekleyen biri olarak size çok çok teşekkür ederim.
    Gülden

    YanıtlaSil
  5. herkese selam, endonezyali bir kiz ev yapimi tofu satiyor. facebook da sitesi var. site ingilizce ama biraz turkce biliyor. https://www.facebook.com/pages/Tofu-Tempeh/1409190075991967

    YanıtlaSil
  6. Vaybe Endonezya da ismi tahu burada yiyorum çok güzel neden yapildigini arastirirken soyadan olduğunu ve çok önemli bir besin olduğunu öğrendim. Tr ye gelince birde bizimkiler nasil yapiyormus deneyecegim.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba arkadaşlar Veggy marka ile tofu alıyorum

    https://www.facebook.com/VeggyTurkiye?fref=ts

    YanıtlaSil
  8. ben burdan ismarliyorum, ertesi gun elimde oluyor :)

    http://www.sanalpazar.com/dukkan/Tofu-tempe__u1008679

    YanıtlaSil
  9. Merhaba sitenizi uzun süredir takip ediyorum. Paylaşımlarınız bir vejetaryen olarak bana katkı sağlıyorlar öncelikle bunun için teşekkürler. Bende www.yummykitchens.net de vejetaryen tarifler paylaşıyorum. Tofuyu çok yerde aradım sonunda macro da bulabildim. Bilginiz olsun istedim. İyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
  10. Bu peyniri yüksek protein nedeni ile Nor ve Lor'a ek olarak arıyodum. Ağır idman yapanlar için ara öğünlerde ciddi protein kaynağı.
    Tofu dediğimde "o nedir " diyen peynircilerden sonra beyoğlunda bulmak iyiydi. Migros fiyatları yüksek.
    Umarım daha kolay yerlerden ve daha ucuza buluruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En ucuz burda buldum http://dukkanlar.gittigidiyor.com/TOFUTEMPE/

      Sil
  11. Merhabalar,
    Biz 4 ay kadar önce tofu üretimine başladık, yurtdışından getirttiğimiz profesyonel makinalarla üretim yapıyoruz ve anlaşmalı kargo şirketleriyle Türkiye'nin her şehrine hızlı servisimiz mevcut. Fresh, fried ve dry/soslu olarak çeşitlerimiz var ve bu çeşitler önümüzdeki sene başından itibaren artacak. www.sun-star.com.tr web adresimizden bize ulaşabilirsiniz. Instagram hesabımızdan da resimleri inceleyebilirsiniz; tofu.tr
    İyi günler dilerim..

    YanıtlaSil
  12. Ayvalık ilçesinde Tofu dediniz mi sadece suratınıza bön bön bakıyorlar. Bırakın Tofu' yu....burada Noodle bulmak bile imkansız. Istanbul Carrefour eskiden Tofu satıyordu. Şimdilerde Istanbulda olmadığımdan şu an var mı bilemeyeceğim.

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. Arkadaşlar tofu almak isdeyen bu boya ulaşsı

    YanıtlaSil
  17. Tofu almak isdeyen dmden ulassin

    YanıtlaSil
  18. Merhaba tofu üretimimiz başlamıştır istegram adresimiz yusufemir gida

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bu blogun gelişimini sağlayacaktır. Yorumlarınız için şimdiden hepinize teşekkür ederim...