Translate

10 Ağustos 2011 Çarşamba

İstanbul Vejetaryen Rehberi'nin Amacı


Bu bloğun amacı; İstanbul’da yaşayan, benim gibi vejetaryen olmaya yeni başlamış ya da
uzun yıllardır bu bayrağı taşıyan insanlarla bir arada olabilmek.


Ben tam olarak yeni sayılan bir vejetaryenim… Ve şimdiden bu durumun zorluğunu
yaşamaya başladım. Çünkü fark ettim ki olay sadece et yememekle bitmiyor.


Hangi gıdalarda hayvansal maya ya da ürün kullanılıyor? Hangilerinde kullanılmıyor? Jelatin
nedir? Nelerde bulunur?


Yediğimiz yemekler böyleyken; ya giydiğimiz kıyafetler, diş macunlarımız, deterjanlarımız...
Onlar hayvanlar üzerinde deney yapıyorlar mı? Hayvansal ürün kullanıyorlar mı?


Evet bunlar çok karışık ve insanlar birbirlerine yardım etmeye çalışsa da sonuçta bir an
geliyor herkes bir yerde kilitleniyor. İşte bu blog bu kilitlenmeler sırasında birbirimize
yardımcı olalım diye kuruldu.


İstanbul’da yaşadığım için şimdilik İstanbul’u baz aldım ama ülkenin dört bir yanından
vejeteryanlere kapımız sonuna kadar açık. Sonuçta pek fazla Türkçe vejetaryen sitesi
olmadığı için, hepimizin İngilizce bilmek gibi bir zorunluluğu da olmadığı için bu blog belki
hepimize yardım eder…


Yardımlarınızı beklediğimi söylememe sanırım gerek yok…

4 yorum:

  1. güzel bir blog, tebrik ederim. kafama takılan bir şeyi sormak istiyorum, burger king ve türevleri konusunda ne düşünüyorsunuz? vejetaryenler için de gayet güzel alternatifleri var, beanburger veya soğan halkası gibi..fakat orada harcanan para daha fazla hayvan ölümüne katkıda bulunmak olmuyor mu? şahsen biraz arada kaldım, fikrinizi paylaşırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  2. Açıkçası Burger King, Mcdonalds gibi firmaların hayvan ölümlerini sanayi haline getirdiğini düşünenlerdenim. Ancak dediğiniz vejetaryenler için bazı alternatifler sunabilmekteler.
    Ben olaya şöyle bakıyorum, eğer zorunda kalınırsa oradaki vejetaryen ürünler de tüketilebilir sonuçta bir yazımın konusu kebapçıda vejetaryen olmakla ilgiliydi aslında tam da böyle et üzerine yemek üreten yerlerde bizlerin ne bulabileceği...
    Çünkü Avrupa ve ABD'de hatta Hindistan'da fazlasıyla alternatifi olmasına karşın bizim restoran kültürlerimizde çok az etsiz menü çıkartmak gibi bir düşünce bulunuyor. O yüzden bizlerin de daha çok etrafta olabilmesi ya da evlerimizde saklanmadan ya da korkmadan restoranlara gidebilmeleri önemli.
    Hayvan ölümüne katkıda bulunduğunu düşündüğünüz yerlerden alışveriş yapmamaya özen gösterebilirsiniz ya da daha fazla alternatifi olan yerleri seçebilirsiniz ama zorda kaldığınızda da bu gibi yerlerin vejetaryenler için ürettiği ürünleri kullanmakta sakınca bulunmuyor bence...
    Ama şu var hamburgercide hamburger hazırlayan insanların elleri durmadan etlerde en azından sipariş verirken vejetaryen olduğunuzu belirtir ve hazırlayan arkadaşların sizin menünüzü hazırlarken ellerini birkaç kez yıkamasını rica edebilirsiniz.
    Sonuçta hiçbir vejetaryen yediği yemeğin et kokmasını istemez.
    Umarım sorularınıza cevap verebilmişimdir...

    YanıtlaSil
  3. Cevabınız için teşekkürler. Aslında bana kalsa bu tip mekanların önünden bile geçmem ama kebapçıya gitmekle ilgili yazınızdaki gibi, aile veya arkadaşlar gitmek isteyince herkesin bana uymasını beklemek bencillik olur ve mecburen gidiyorum, o zaman da acaba savunduğum şeylere ihanet etmiş olmuyor muyum diye düşünüyorum. ama sanırım vejetaryenlerin uzaylı muamelesi gördüğü bir ülkede bu kadar katı düşünmemek ve dediğiniz gibi mecbur kalınca alternatiflere yönelmek gerek. ayrıca söylemeliyim ki blogunuz çok faydalı, en azından nereye gidileceği konusunda bir vejetaryen olarak ortaya atacağım daha çok seçenek var artık:)

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim... Temelde zaten çıkış amacım vejetaryenlerin en azından bir nebze de olsa evden çıkmalarını sağlayabilmek. Çünkü bizler toplumda restoranlarda kafelerde ne kadar görünüsek işletmeciler de o ölçüde menülerine bizlere uygun yiyecekler koymaya başlayacaktır.
    Sonuçta zeytinyağlı, bakliyat kültürü bulunan bir coğrafyayız aslında yurt dışındakilerden daha çok vejetaryenlere uygun yemeğimiz bulunuyor. Bundan 20-30 yıl öncesine kadar et lüks tüketim sayılıyordu ve çoğu insan et alamıyordu ehh bundan dolayı da etsiz içinde etin hiç geçmediği bir sürü yemek var bu coğrafyada...
    Eğer sizin de böyle keşfettiğiniz mekanlar olursa ya da normal bir restoran olmasına karşın yine de bünyesinde vejetaryenlere uygun yiyecekler satan yerler bulursanız yayınlamaktan mutluluk duyarım çünkü bu blog açıkçası daha çok bir çok insanın katılımıyla güncel kalabilecek bir yapıya sahip. Bir yere gittiğinizde yediğiniz yemeğin fotosunu çekip mekanın ismini ve yemeğin içeriğini yazarsanız ben de yayınlarım böylece alternatifleri de çoğaltmış oluruz... :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bu blogun gelişimini sağlayacaktır. Yorumlarınız için şimdiden hepinize teşekkür ederim...