Translate

29 Temmuz 2020 Çarşamba

Veganlar İçin Yemek Alışverişi: Yoğurt




Vegan veya vejetaryen fark etmez hatta laktoz toleransı olanlar da iyi bilir ki inek sütü dışında yoğurt bulabilmek bu ülke sınırlarında altın bulmaktan zordur. 

Vegan yiyeceklerin bu kadar pahalı olmasını ayrıca yazacağım. Zira geçim sıkıntısının bu derece hissedildiği dönemde hayvansal gıda içermeyen yiyeceklerin bu kadar pahalı olması çok tuhaf... Soya, badem, fındık, hindistan cevizi sütlerinin fiyatlarından haberiniz var mı? Uçmuşlar...

Neyse ama konumuz bu değil. konumuz yavaş yavaş yoğurt avına çıkmış olmam. İstanbul'un sanırım en vegan beslenen insan popülasyonunun yoğun olduğu semtlerden birinde yaşıyorum. Bu da birçok ürüne hemen ulaşabilmemi sağlıyor. 

Birde bulunduğum yerde Vegan Bakkal adında çok tatlı bir dükkan var. Gerçekten yardımcı oluyorlar. Bugün oradan Pirinç Yoğurdu aldım. İki çeşit yoğurtları bulunuyor, biri pirinç biri de kaju yoğurdu. Benim kajuya alerjim çok fazla olduğundan hakkımı pirinç yoğurdundan kullandım. 

Biraz tuzlu bir tadı var. Ancak meyve püresi ile biraz daha yenilir olabiliyor. Ama dip sos için daha uygun sanki... Hatta tuzlu yemekler için daha uygun gibi duruyor. 

Soya yoğurdu arayışım sürüyor bakalım onu bulabilecek miyim? 

Bu arada pirinç yoğurdunun markası "Yaşam Fuds" linkini de buraya bırakıyorum. Yaşam Fuds, İzmir meneşeyli bir firma... Birçok vegan ürün de üretiyorlar... Vegan et, vegan mayonez gibi ürünleri de mevcut... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bu blogun gelişimini sağlayacaktır. Yorumlarınız için şimdiden hepinize teşekkür ederim...